DEVELOP wint BLI Summer 2014 Pick Awards

Amsterdam, 9 oktober 2014 – DEVELOP, een merk van Konica Minolta Business Solutions Europe GmbH, heeft de ‘BLI Summer 2014 Pick Awards’ gewonnen voor vijf ineo-systemen en de ineoPRINT-app. De systemen zijn erkend voor hun gebruikersgemak, beeldkwaliteit, betrouwbaarheid en productiviteit. De app werd met een award bekroond voor de uitstekende beveiligingsfuncties.

Inspelen op klantbehoeften
De BLI-awards worden twee keer per jaar toegekend door Buyers Laboratory Inc., een onafhankelijke organisatie die kantoorsystemen en applicaties evalueert op basis van diverse criteria. “Deze BLI-awards zijn het bewijs van het succes van onze continue inspanningen om in te spelen op de behoeften van klanten in verschillende werkomgevingen en van onze toewijding aan de ontwikkeling van een breed productportfolio met geavanceerde gebruiksvriendelijke technologie”, aldus Robin Schieveen, Product Manager Office & Services bij Konica Minolta.

Zwart-wit-multifunctionals
De A3 zwart-wit-systemen – ineo 754e, ineo 654e en ineo 454e – zijn erkend vanwege van hun hoge afdrukkwaliteit, betrouwbaarheid en gebruiksgemak. De ineo 454e scoorde hoog op beeldkwaliteit en betrouwbaarheid gedurende een test met 200.000 afdrukken. Daarnaast was de jury onder de indruk van het bedieningspaneel, de sneller dan gemiddelde scansnelheden, een preview van kleurenscans en de mogelijkheid om direct te scannen naar PowerPoint.

Productieve betrouwbaarheid en flexibiliteit
Twee A4 zwart-wit-systemen, de ineo 4750 en ineo 4050 zijn bekroond met BLI-awards vanwege de betrouwbaarheid bij 75.000 afdrukken, snelle onderhoudsprocedures van de ineo 4750 en gebruiksvriendelijke eigenschappen die de productiviteit van medewerkers bevorderen. Verwijzend naar de ‘My Tab’-functie (het kunnen aanpassen van de printerdriver), zegt BLI European Lab Manager Martin Soane: “BLI houdt van de flexibiliteit die gepaard gaat met zo’n hoog niveau maatwerk. De ineo 4750 heeft de hoogste afdrukkwaliteit die we tot op heden hebben gezien.”

Print-app
ineoPRINT, de gratis app voor iOS en Android-toestellen, is met een award erkend vanwege de beveiligingsfuncties. Ilja Reuckis, European Solutions Analyst bij BLI: “Mobiel printen wordt steeds belangrijker, maar het moet wel veilig zijn. ineoPRINT heeft de strengste beveiligingsfeatures die we tot nu toe hebben gezien.” BLI prees features zoals veilige printvrijgave, gebruikersauthenticatie, QR-code-authenticatie, encryptie en wachtwoordbeveiliging voor afgeschermde documenten en de opslagfolder van de app in één pakket.